Voedsel Verslaafd?

Voedsel verslaafd zijn is het aller moeilijkst. Want het is zwaar en moeilijk om Voedsel Verslaafdverslaafd te zijn aan alcohol, drugs, nicotine of gokken, maar je bent dan in ieder geval niet verslaafd aan de producten of dingen waarmee je in leven moet blijven. Maar ken je je een beetje voorstellen hoe het is voor de mensen die voedsel verslaafd zijn? Het is heel moeilijk als je probeert te stoppen met die verslaving omdat je probeert te stoppen met iets wat je nodig hebt om in leven te blijven. Het moet ongelooflijk frustrerend zijn om aan voedsel verslaafd te zijn. Het is zo moeilijk dat het onderwerp bijna niet te bespreken valt.

Voedsel Verslaafd Zijn Bestaat Meer Dan Je Denkt.

Maar toch is het echt mogelijk om aan voedsel verslaafd te zijn. Volgens de laatste onderzoeken komt deze vorm van verslaving vaker voor dan je denkt. De onderzoekers hebben dit getest door het scannen van de hersenen van mensen die aan voedsel verslaafd waren. Vervolgens lieten ze mensen denken over allerlei soorten eten. De resultaten van deze scans waren verbazingwekkend.  De onderzoekers vonden dat als de gedachten aan voedsel geactiveerd werd, dit dezelfde delen van de hersenen activeerden als bij een alcoholist of drugsverslaafde toen ze dachten over het drinken van alcohol en het gebruiken van drugs.

Geen Verschil Tussen Voedsel Verslaafd Of Andere Verslavingen.

Voedsel VerslaafdEn er was nog een andere belangrijke bevinding, mensen die aan voedsel verslaafd waren hadden nog meer gelijke symptomen met de andere verslaafden. Ook bij de mensen die aan voedsel verslaafd waren vonden de onderzoekers ook minder dopamine receptoren ( dopamine is over het algemeen bekend als het ” feel good hormoon ” ). Er wordt aangenomen dat mensen met minder receptoren het “feel good” gevoel niet zo makkelijk krijgen en dat daarom verslaafden dat “feel good” gevoel moeten verkrijgen uit externe bronnen om zich zo net zo goed proberen te voelen als “normale” mensen.

Het Brein Werkt Anders Bij Voedsel Verslaafden.

Als mensen te veel eten, zal het brein bij voedsel verslaafden een veel diepere ervaring en intenser plezier uit hun eten halen omdat ze minder bewust zijn van de andere delen van hun lichaam. Om de zaken nog erger te maken, als je aan voedsel verslaafd bent kunnen veel van dezelfde ontwenningsverschijnselen ervaren als drugs of drank verslaafden. Deze Symptomen kunnen zijn humeurigheid, prikkelbaarheid, depressie en woede, om er maar een paar te noemen.

Het Is Moeilijk Als Je Aan Voedsel Verslaafd bent.

Maar nogmaals, we zullen moeten eten om in leven te blijven, dus hoe kan een probleem als aan voedsel verslaafd zijn worden gecontroleerd? Het is mogelijk, maar het zal een erg moeilijke proces worden. Hier zijn een paar dingen die je kunt doen als je aan voedsel verslaafd bent.

Eet nooit zomaar iets en denk altijd aan het voedsel dat je op dat moment eet. Besteed altijd veel aandacht aan het voedsel als je het eet. Dit zal je misschien weerhouden van het gedachteloos eten en dat zal je helpen het probleem van aan voedsel verslaafd zijn te beheersen. Ook is het een goede therapie om je gedachten om schakelen en je niet meer te concentreren op het genot van het eten maar te concentreren op het vullen van je maag. Dit zal het natuurlijke proces vertragen en er voor zorgen dat je meer bewust gaat eten. Het kan een stap zijn om minder aan voedsel verslaafd te worden.

Noteer Alles Wat Je Eet En Doet.

Noteer alles wat je doet. Wanneer je alles zal bijhouden van wat je eet zal helpen om je verslaving aan voedsel verlichten en later overwinnen. Het openbaar maken van alles wat je opschrijft en het te delen met iedereen is niet nodig, tenzij je dat natuurlijk zelf wilt. Daarom kun je alles veilig opschrijven zonder dat je aan anderen hoeft te denken.  Anderen zijn misschien geschokt over iets of wat je eet en hoeveel, maar soms kan het ook goed zijn om geschokt te raken en kan dat juist een weg zijn naar het herstel van het voedsel verslaafd zijn.

Er Is Altijd Hulp Als Je Voedsel Verslaafd Bent.

Je kunt natuurlijk hulp krijgen van een therapeut, je persoonlijke arts, of een groep mensen met de zelfde problemen. En elke instantie of arts kan je helpen op hun eigen manier. Het belangrijkste is om te onthouden dat je nooit alleen hoeft te worstelen als je aan voedsel verslaafd bent. Er is altijd hulp te krijgen. Vermijd vooral de moeilijke momenten. Als er bepaalde voedingsmiddelen zijn waarbij je de controle kunt verliezen, probeer dan om deze te vermijden en loop er maar gerust van weg, je zult achteraf blij zijn dat je dat gedaan hebt. Met andere woorden, het is nu eenmaal veel makkelijker om de verleiding te weerstaan als je niet in de verleiding wordt gebracht.

Kijk ook eens naar ons artikel over het Back to Basic afslankplan. Dit betreft een uitgebreid koolhydraatarm dieet waarmee je snel weer op gewicht bent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *