Energierijk Voedsel, veel en lekker eten

Energierijk voedsel

Energierijk voedsel is bij ons eigenlijk helemaal overbodig geworden. Zeker bij ons in de westerse wereld is er nauwelijks een serieuze voedselschaarste meer. Onze levensmiddelen industrie zorgt voor de toevoer van niet alleen veel, maar zeker ook voor energierijk voedsel en levensmiddelen. En als we de reclames zouden geloven dan brengt uitsluitend dat vele consumeren van energierijk voedsel ons geluk.

Reserves Opbouwen Is Niet Meer Nodig.

Juist voor tijden van schaarste slaat ons lichaam elke reserves prima op. Zo is ons lichaam prima voor bereid op mindere tijden. Maar aangezien we tegenwoordig bijna geen voedsel schaarste meer kennen, neemt ook het vet percentage in ons lichaam toe. Als je eerlijk bent betreffende jezelf, dan weet je dat je misschien wel met de helft van je energierijk voedsel kunt volstaan van wat je nu eet.

Het Heeft Veel Nadelen Als Je Te Zwaar Bent.

Dikke mensen hebben nu eenmaal veel meer kans op alle mogelijke kwalen en ongemakken dan slanke mensen. Dikke mensen zitten dikwijls vast in een eet patroon waar ze eigenlijk wel van af willen, maar wat erg lastig blijkt te zijn om dat te veranderen. Maar de gezondheid winst welke je krijgt bij het verlies van iedere kilogram aan overgewicht is werkelijk verbazing wekkend groot. Er zijn heel veel mogelijkheden om af te vallen, bekijk dit eens door hier te klikken.

Energierijk Voedsel Hebben We Niet Nodig

We moeten vooral zorgen dat we minder energierijk voedsel binnen krijgen met ons eten. Vooral de koolhydraten en glucose in de voeding bezorgen ons (te)veel energie. Zelfs als we niets doen verbruikt het lichaam energie voor onder andere warmteproductie en weefsel behandeling. Maar we stoppen met onze energierijke voeding veel meer energie in ons lichaam dan we meestal gebruiken. Stop je minder energie in je lichaam omdat je minder gaat consumeren, dan zal je eenvoudigweg gewoon afvallen. Daarom zal het één van beide moeten zijn, of minder energierijk voedsel met je voeding binnen krijgen of meer energie gebruiken door meer te bewegen. De beste methode om af te vallen is gewoon de combinatie van minder energierijk voedsel tot je nemen in de vorm van minder voedsel en meer energie verbruiken dan je met je voedsel naar binnen werkt. Je kunt hierbij ook eens denken aan het dagelijks toevoegen van “Groene Smooties” wat ook heel goed werkt.

Energierijk Voedsel Is Vaak Ook Vet Voedsel.

De energie leverantie van vet ligt bij ons al jaren zo ongeveer rond de veertig procent. Als gewicht verliezen het doel is, dan is het terug dringen van het energierijk voedsel en de levering van vet het effectiefste. Het lichaam heeft een aantal vetachtige stoffen wekelijks nodig, namelijk de essentiële vetzuren en de vet oplosbare vitamines. Als we twee maal in de week vette vis consumeren zoals paling, haring of makreel dan is ons lichaam voldoende voorzien van essentiële vetzuren. Voldoende vitamine A ontvangen we binnen als we dagelijks bètacaroteen rijke groenten eten zoals spinazie, andijvie, wortel of paprika. Een mediterraan dieet zal wel eens het antwoord kunnen als je probeert je voedsel zo puur en gezond mogelijk te houden. Vitamine D krijgen we eenvoudig voldoende binnen door twintig minuten naar buiten te gaan per dag. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet.

Energierijk Voedsel Met Veel Koolhydraten.Gezondegewoontes13

Ook de gemiddelde energie afgifte van koolhydraten ligt al jaren zo rond de veertig procent bij ons in West-Europa. Het beperken van zoetigheid en suikerrijke producten, de zogenaamde enkelvoudige koolhydraten, kan men zelf goed en makkelijk beperken. Maar om goed te kunnen blijven functioneren zijn er dagelijks wel meervoudige koolhydraten nodig.

Het Zo Beruchte “JoJo” Effect Vermijden!!

75 tot 90% van de mensen die willen afslanken heeft last van het beruchte jojo effect en heeft na een aantal jaren weer hetzelfde of zelfs meer gewicht. Om enkel het eet patroon grondig te veranderen en minder energierijk voedsel te consumeren helpt nauwelijks. Het kunnen eten zonder rem of boete, dus lijnen zonder te lijden,  is de enige mogelijkheid om het voeding patroon met succes te kunnen hervormen en verminderen. Maar natuurlijk hoort daar ook meer beweging bij in de vorm van fitness, wandelen of een andere fysieke activiteit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *